Sakwy rowerowe Extrawheel – testujemy, oceniamy!
Dzięki uprzejmości polskiego producenta dostaliśmy możliwość przetestowania dla Was ciekawego zestawu na który składają się sakwy rowerowe Wayfarer oraz Rambler. Oba produkty różnią się w zasadzie jedynie pojemnością, dlatego opiszemy je wspólnie.
Pierwsze wrażenia
Sakwy mają jedną, czarno-czerwoną wersję, która pasuje kolorystycznie do innych produktów marki. Wykonanie jest solidne, nie wystają żadne nitki, materiał jest gruby. Każda torba posiada po bokach dwa odblaski w postaci logo firmy. Z tyłu znajduje się mechanizm mocujący do bagażnika o którym opowiemy nieco później. W środku jednej z sakw znajdują się tajemnicze czerwone elementy, których zagadkę rozszyfrujemy przy okazji mechanizmu montażowego. Do przykręcanego panelu zamontowano także gumowy uchwyt, który ułatwia przenoszenie i montaż sakw.
W zestawie…
Do pary sakw dołączono cztery adaptery (te tajemnicze czerwone elementy) do różnego rodzaju bagażników tak, aby precyzyjnie zamontować sakwy na swoim rowerze. Jest to wielki plus dla producenta – zadbał o najmniejszy szczegół.
Najważniejsze cechy? Wodoodporność i wytrzymałość.
Przy czterech zrolowaniach sakwy są stuprocentowo wodoodporne. Odporność na warunki zewnętrzne oraz wytrzymałość gwarantuje poliester produkowany w Niemczech, z którego wykonano trzy ściany toreb. Czwartą część – tył sakwy stworzono zaś z tarpaulinu. Zaglądając do środka widzimy, że poszczególne panele materiału połączone są poprzez wewnętrzne szwy, które dodatkowo zostały zalaminowane, co uszczelnia całą konstrukcję. Co więcej wewnątrz umieszczono plastikowe usztywnienie wzmacniające oraz utrzymujące sakwy w odpowiednim kształcie.
Najważniejsze parametry techniczne sakw Wayfarer oraz Rambler
Waga sakw rowerowych Wayfarer jaką znajdziemy na stronie producenta to 1750 g zestawu dwóch toreb. W praktyce na wadze łazienkowej wyszło 1,6 kg co potwierdza podaną przez Extrawheel wartość. Ramblery ważą natomiast łącznie 1400 g. Pojemność większych sakw to łącznie 50 litrów, a mniejszych 25 litrów. Większe w zupełności wystarczą na nawet trzytygodniową podróż, a mniejsze przydadzą się na krótsze przejażdżki lub uzupełnienie na naprawdę długie eskapady. Wszystkie sakwy są kompatybilne z przyczepkami oraz bagażnikami, które posiada w ofercie Extrawheel.
System mocujący
Mocowanie sakwy do bagażnika ma bardzo duże znaczenie dla komfortu podróży. Rozwiązanie zastosowane przy wodoodpornych sakwach Wayfarer i Rambler oparte jest na systemie KlickFix – prostym mechanizmie, który pozwala na szybkie i wygodne dołączanie i odłączanie sakw od bagażnika. Dolna część mocowania jest regulowana poprzez przesunięcie zaczepu niemal na całej szerokości sakwy co zapewnia stabilny montaż do dowolnego bagażnika.
Cały mechanizm nie jest wklejony, a przykręcony do sakwy co w przypadku ułamania plastikowego fragmentu mocującego nie oznacza, że torby stają się bezużyteczne. Istnieje możliwość wymiany danego elementu. System mocowania sakw posiada wiele miejsc umożliwiających regulację i dopasowanie do każdego roweru.
Sposób na wodoodporność
Sakwa zamykana jest poprzez rolowanie materiału, a następnie użycie aż trzech zatrzasków, które pozwalają na bardzo dokładne zabezpieczenie wnętrza torby. Utrudnia to oczywiście szybkie wyjęcie batona podczas wycieczki, ale jeśli nie pada nie ma konieczności korzystania z wszystkich zaczepów.
Do krawędzi sakwy zamontowano także dodatkową ochronę w postaci plastikowego paska, który stanowi kolejne zabezpieczenie przed dostaniem się do środka wody i kurzu.
Gwarancja
Sakwy posiadają aż pięcioletnią gwarancję. Jest to aż trzy lata więcej niż dwuletni standardowy okres wśród producentów tego akcesorium.
Podsumowanie
Wodoodporne sakwy rowerowe firmy Extrawheel posiadają wiele ciekawych i użytecznych patentów. Cena jaką należy zapłacić jest naszym zdaniem odpowiednio dopasowana do możliwości toreb. Nie jest to produkt najtańszy, ale na pewno jest to jeden z lepiej przygotowanych przyborów rowerzysty na rynku.