Przyczepka rowerowa BRAVE – trzecie koło u roweru
Na tapetę bierzmy kolejny produkt polskiego producenta rowerowego sprzętu bagażowego – Extrawheel, który w swojej ofercie posiada przyczepki rowerowe, sakwy oraz worki transportowe. Tym razem przyjrzymy się jednemu ze sztandarowych produktów marki jaki dzięki życzliwości firmy mogliśmy testować przez ostatnie tygodnie. Sprawdźmy, co do zaoferowania ma przyczepka rowerowa BRAVE w zestawie z sakwami NOMAD 60L.
Pakując się na każdy wyjazd rozpoczynam od mocno już potarganej, papierowej listy rzeczy do zabrania. Przyjęła ona już niezliczoną ilość haczyków i „okejek” od różnych ołówków, długopisów, pisaków, mazaków w każdym możliwym kolorze tęczy.
Niestety mimo dość sporego doświadczenia jakie udało mi się zdobyć podczas wycieczek zawsze spotykam się z problemem: „Znów mam za dużo rzeczy! Gdzie ja to wszystko pomieszczę?” Ograniczeniem jest pojemność sakw, miejsce do ich montażu, niestabilność i obawa o wytrzymałość całej konstrukcji. Rozwiązania w postaci przyczepki nigdy nie podejmowałem, a szkoda, bo tygodnie spędzone na jeździe z „ekstra-kołem” zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie!
Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Nie oszukujmy się – wygląd ma znaczenie, a do urody tej przyczepki nie sposób się… przyczepić 😉. Wygląda ona zgrabnie, lekko i profesjonalnie. Prosta konstrukcja, oryginalny design – no, wstydu na drodze nie będzie 😉.
Odpakowując przesyłkę z przyczepką jak typowy facet instrukcję obsługi odłożyłem na bok. 😊 Jak się okazało – z pokorą musiałem do niej wrócić. Montaż wydawał się zbyt… prosty! Nie mogłem uwierzyć, że całość będzie trzymać się jedynie na tych dwóch wystających metalowych elementach, które zamontowano na dołączonej osi zastępującej tę oryginalną w tylnym kole. Utwierdziwszy się, że wszystko jest tak, jak producent przewidział z nieukrywanymi wątpliwościami wskoczyłem na rower.
Nie zamierzając oszczędzać powierzonego sprzętu ruszyłem na śnieg i muszę przyznać, że sprzęt sprawdził się znakomicie! Obawiałem się gorszej przyczepności, a miałem wręcz wrażenie, że dzięki przyczepie jedzie mi się stabilniej. Producent chwali się, że jest to przyczepa dostosowana do jazdy of roadowej i nie pozostaje mi nic innego jak podpisać się pod tym stwierdzeniem. Ostre zakręty, hamowanie, nierówności na drodze, dziury, nawierzchnia piaszczysta, kamienista – nic nie stanowiło problemu dla naszego zestawu. Do przyczepki zamontowano także błotnik dzięki czemu śnieg nie pryskał po plecach 😊.
Przetestować sprzęt postanowiła także moja żona i również ona pozytywnie oceniła jazdę z przyczepą słowami: „Jakbyś mi ją odpiął podczas jazdy to bym się nawet nie zorientowała”. Czy może być lepsza recenzja? 😊
Sakwy dołączone do zestawu posiadają unikatowy kształt dopasowany do ramy przyczepy. Skonstruowane są z tych samych materiałów co standardowe torby znajdujące się w ofercie firmy, a więc z przodu i po bokach polyester z klejonymi szwami, a z tyłu wzmacniana tarpaulinem sztywna ściana odporna na zabrudzenia i przetarcia. Przy czterokrotnym zrolowaniu otrzymujemy także stuprocentową wodoodporność.
Idea zapasowego koła, którą zastosowano przy produkcji przyczepy jest dla mnie jednym z największych atutów sprzętu. Wyobraźmy sobie podróż po bezdrożach Gruzji czy Himalajów. Zjeżdżamy z kamienistej góry, nasze koło nie wytrzymuje, obręcz pęka. Co wtedy? Mając przyczepkę Extrawheel po prostu zamieniamy sprawne trzecie koło z tym popsutym. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne, ale pozwoli na kontynuowanie jazdy. Domyślnie do BRAVE’a dołączono koło przednie, ale można bez problemu zamontować także tylne. Ważną zaletą stosowania przyczepki zamiast sakw są zmniejszone opory toczenia dzięki rozłożeniu ciężaru na trzy koła. Odciążamy tym samym rower i minimalizuje ryzyko awarii.
Rama przyczepy wykonana została z trwałej stali, którą w przypadku pęknięcia jest łatwa w naprawie. Wystarczy ją po prostu zespawać. Udźwig to aż 35 kilogramów. Posiada ona specjalne miejsca, gdzie montowane są sakwy 60 lub 100-litrowe na aż trzy przyczepy z systemem KlickFix. Torby pasują idealnie stabilnie trzymając się na miejscu podczas jazdy. W razie awarii któregoś z przyczepów skorzystać można po prostu ze zwykłych pasków lub szybkozłączek.
Parametry techniczne przyczepy:
Waga: 5,7 kg (2 kg – koło, 2,5 kg – rama z błotnikiem, 1,2 kg – widelec)
Gwarancja: aż 5 lat!
Długość z widelcem: 128 cm
Koło: Schwalbe rozmiary standardowe: 26, 28, 29 cali – maksymalnie przyczepka pomieści 29×2,6’’
Dziękujemy firmie Extrawheel za możliwość przetestowania przyczepy!